زاز Je Veux :: Hazhir

Hazhir

Hazhir

زاز Je Veux

شنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۵، ۰۹:۱۴ ب.ظ

ایزابل ژفغوا (Isabelle Geffroy) یا «زاز» خواننده و آهنگساز فرانسوی، متولد 1980 در شهر تور فرانسه است.

ایزابل از 5 سالگی به همراه خواهر و برادرش وارد کنسرواتوار شهر تور شد و بمدت 6 سال تئوری موسیقی، کرال خوانی، نواختن ویولن، پیانو و گیتار را در آنجا فرا گرفت. در سال 1994 به شهر بوردو نقل مکان کرد و آنجا دوره خوانندگی گذراند؛ سپس در سال 2000 بورس تحصیلی مدرسه CIAM بوردو را گرفت و در آنجا مشغول فراگیری موسیقی مدرن شد.

موسیقی «زاز» معمولاً شالوده ای از زیرشاخه های سبک جز، موسیقی محلی فرانسه و سبک سول است. او همچنان از آثار کلاسیک ویوالدی و هنرمندان بنام سبک جز همچون الا فیتزجرالد، بابی مک فرین، ریچارد بونا و در سبک های دیگر از هنرمندانی مانند انریکو ماسیاس الهام گرفته. 


زاز

ایزابل در سال 2006 به پاریس نقل مکان کرد و در سال 2010 اولین آلبوم خود را با عنوان Zaz منتشر کرد و با آهنگی به نام Je veux که در همین آلبوم قرار دارد، شناخته شد. او در بخش‌های مختلف آهنگ از صدای خود بمانند ساز استفاده کرده و اجرای زیبایش درکنار ملودی و تنظیم خوب آهنگ از Je veux اثری دوست‌داشتنی ساخته.

شعر Je Veux مضمونی ضد مصرف گرا و سرمایه داری دارد؛ هفته نامۀ فرانسوی «لو نوول اوبزرواتور» این آهنگ را آهنگی ضد مصرف گرا و گوش نواز تلقی می کند؛ روزنامه فرانسوی «لو پاریزین» شعر آهنگ را متنی واقع‌گرا، انتقادآمیز اما پر از امید می‌داند که توجه جوانان فرانسه را بخود جلب کرده و روزنامه L'Humanité «زاز» را بدلیل ارتباط خوبی که با مخاطبان جوان خود برقرار کرده تحسین می‌کند و این‌گونه می نویسد: به دنیای خوش زاز خوش آمدید.


لینک شنیدن و دانلود آهنگ:

https://telegram.me/jukeb0x/327

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی