Black Sabbath - بلک سبث :: Hazhir

Hazhir

Hazhir

Black Sabbath - بلک سبث

چهارشنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۵، ۰۶:۵۰ ب.ظ

بلک سبث (Black Sabbath) در سال 1968 توسط «تونی آیومی» گیتاریست و آهنگساز اصلی این گروه در شهر صنعتی بیرمنگام انگلیس شکل گرفت.

از سال تاسیس بند، اعضای آن بارها تغییر کرده و تنها پای ثابتش تونی آیومی بوده، با این همه بلک سبث همچنان به فعالیت خود ادامه میدهد. بجز «بیل وارد» (درامر اصلی و نخستین گروه) که بدلیل سلامت جسمانی و جراحی سال 2013 اش غیر فعال است، اکنون اعضای گروه را همان نفرات اصلی سال 68 تشکیل می دهند.


بلک سبث 

گروه بلک سبث در سال 1970. از سمت چپ: گیزر باتلر (بیسیست و ترانه سرا)، تونی آیومی (موسس بلک سبث، گیتاریست و آهنگساز)، بیل وارد (درامر)، آزی آزبورن (خواننده).


اعضای کنونی: تونی آیومی – گیتاریست و آهنگساز اصلی گروه، گیزر باتلر – بیسیست و شاعر اصلی گروه، آزی آزبورن – خواننده، تامی کلوفیتوس – درامر (از 2012 تا کنون [بصورت چرخشی])، براد ویلک – درامر (2013 تا کنون [بصورت چرخشی]).

تونی آیومی را می توان بنیان گذار سبک هوی متال دانست؛ او در دوران نوجوانی هنگام کار در کارخانه ای، طی یک حادثه دو تا از سرانگشتانش را از دست می دهد، رویدادی که شیوۀ گیتار زدن آیومی و در پی آن‌ روش نواختن گیتار در سبک هوی متال را شکل داد. 

آیومی در برنامه‌ای ویژۀ موسیقی هوی متال که از vh1 پخش شد گفته بود: آهن سنگینی که در آن کارخانه باعث آسیب دیدن انگشتانش شده، در گیتار نواختنش تأثیر گذاشته و کم کم او را به این فکر می‌اندازد که سبک موسیقی نویی به اسم هوی متال (آهن سنگین) برگرفته از بلوز راک که سبک اولیه بلک سبث بود بوجود بیاورد.


تونی آیومی

تونی آیومی


بلک سبث سروده های هوی متال را با موضوعاتی مبنی بر بی‌ثباتی اجتماعی، فساد سیاسی، خطرات ناشی از سوءمصرف مواد مخدر، آینده‌نگری، ترس و وحشت از جنگ در نظر گرفته و بیشتر اشعارشان دارای مضامینی اسرار آمیز و ترسناک/فانتزی برگرفته از واقعیات جامعه هستند.

این گروه در سال 2005 به تالار مشاهیر راک اند رول انگلیس و یکسال بعد به تالار مشاهیر راک اند رول جهان راه یافت و تا کنون برندۀ دو جایزۀ گرمی بوده و از سوی MTV بعنوان بزرگترین گروه متال همۀ دوران شناخته شده. 

بلک سبث همچنین در لیست 100 گروه یا هنرمند هارد راک vh1 در جایگاه دوم قرار گرفته و در لیست 100 هنرمند/گروه برتر همۀ دوران مجلۀ رولینگ استون در ردۀ 85 قرار دارد.



لینک شنیدن و دانلود نسخۀ ریمستر شدۀ آهنگ هون اند هل از بلک سبث:

https://telegram.me/jukeb0x/743


لینک شنیدن و دانلود نسخۀ ریمستر شدۀ آهنگ پارانوئید از بلک سبث:

https://telegram.me/jukeb0x/747

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی